Ana içeriğe atla

Kilo sorunsalı

 Zannediyorum lise yıllarımdan bu yana kilo vermeye çalışıyorum. Bir çok kez diyet yaptım. Lisedeyken yapıyor muydum hatırlamıyorum ama lise sonrası üniversiteye başladığım dönemlerde diyet girişimlerim olmuştu. Ancak çok sıkı yada bilinçli ya da işe yarar bir şekilde yapmadım. 

Şu an 29 yaşındayım ve bu yaşıma kadar yaptığım diyet ya da ‘ sağlıklı yaşam’ ve sporun devamlılığı 2 ayı geçmedi. Bir şekilde ya sınav haftam gelirdi, ramazan gelirdi, bayram olurdu, aile evine dönüş ya da yaz ayları gelirdi ve salardım. Bu hep böyle devam etti.

Tam olarak 2 aydır yapmaya çalıştığım intermitting fasting olayı yani aralıklı oruç, ilk ayı çat pat geçse de, 2. ayın başında fena gitmiyordu. Fakat bu son 2 haftadır yine tüm düzeni bozmuş vaziyetteyim. Amacım yeme içme olayını doğala çevirmekti. Yani belirli saat aralıklarında ve gerçekten acıktığımda yemek yemekti. Çikolatayı ya da hamburgeri çok sık yemeden arada canım çekince yiyip keyif almak. 

Hala böyle düşünüyorum. Tıpkı 70 li yıllarda yaşayan insanlar gibi. Ya da belki 80 ler. Fakat her boşluğa düştüğümde duygusal açlık denilen şeyi yaşadığımı farkediyorum. Nedenini bilemiyorum. Ki bu sefer kendimi kısıtlamamıştım. Sonuç olarak 2 ay geçti ve ben tartıda totalde belki 1 kilo azaldım.

Bilmem benim gibi insanlar var mısır ama her gün tartılıyorum. Her sabah. Bazen gün içerisinde de tartılıyorum. Bilmiyorum. Ama bildiğim bir şey varsa da kendimi bildim bileli sayılara rakamlara hep takıntılıydım. Bir sayı bir rakam benim için hep kıstastı. Bunu yeni farkettim. 

Açıkçası 1-2 haftası dışında çuvalladığım bu serüveni bırakmış ya da vazgeçmiş değilim. Evet, 2 ay bi değişim için iyi bir süre biliyorum farkındayım. Fakat bende bir şeylerin sürekli başa sarıyor duruma gelmesi, bu doğal akışa uygun bir şey değil gibi. Bir yerde tekrara düşünüyorum ve bunu kırmak sanırım 2 aydan uzun sürecek. Normalde bu kadar zamanın geçip çok da sonuç alamıyor olmama takılırdım. Onca vakit boşa geçti daha fazla sonuç alabilirdim gibi. Hala böyle düşünmemeye çalışıyorum. Çünkü bu bana fayda sağlamıyor.

Kilo vermeye çalışmak bence zor bir süreç. O kadar çok başa döndüm ki bu konuda, biliyorum. Devamlılık, alışkanlıkların değişmesi kolay değil. Umuyorum ki ilerleme kaydedebilirim.

#kilo #intermittingfasting #aralıklıoruç #kiloverme 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sevgi bekleyen sana

 Sana hep iyi davrandım. Evet, karşılığını bekledim ama alamadım. İyi birşeyler ekersem iyi sonuçlar alırım diye ümit etmiştim. Sende nankörce davrandın. Bugün yaptığın bardağı taşırdı. Aldığım iyi bir haberi samimiyetle karşılamama ve sevinmeme engel oldun. Benim içimdeki samimi duygularımı zedeledin ki onlar insanlığıma dair ona ait biricik duygularımdı. Onlara hergün zarar veriyorsun. Dengesizsin ve öngörülemezsin. Bu dengesizliklerin yüzünden tüm zamanımı ve enerjimi sana ayırır oldum. Sense görmediğin sevginin bedelini bana ödetmeye kalktın. Kabul edip yolumuza devam etmemize müsade etmedin bir türlü. İkna edebilmek için hep anlayışla yaklaştım ve seni duymaya çalıştım ama sen beni histerik birisine dönüştürdün. Senin sevilmemenin  suçlusu ben değilim. Seni sevmeye çalıştım. Mutlu olmanı gözetledim hep. Kötü davransam bile geri döndüm ve seni onardım. Sense o sevgi açlığının öfkesiyle beni her seferinde yendin, beni alt ettin.  Bu bi başarı değil çünkü seni artık yalnızlığına terk